CHET TILLARINI O‘RGANISHDA SUN’IY INTELLEKTNING O‘RNI VA FOYDALARI
https://doi.org/10.5281/zenodo.15568262
Kalit so‘zlar
sun'iy intellekt, xorijiy tillarni o‘rganish, raqamli ta'lim, interaktiv texnologiyalar, til o‘rganish vositalari, shaxsiylashtirilgan o‘quv rejasiAnnotasiya
Ushbu maqolada sun’iy intellekt (SI) texnologiyalarining chet tillarni O‘rganishdagi O‘rni va ta’siri yoritilgan. Raqamli texnologiyalar tez sur’atlarda rivojlanayotgan bugungi davrda, SI vositalari xorijiy til ta’limining samaradorligini oshirishda muhim vosita sifatida qaralmoqda. Maqolada Duolingo, Memrise, Rosetta Stone, ELSA Speak, Google Translate, DeepL va ChatGPT kabi SI asosidagi dastur va platformalarning funksiyalari tahlil qilinadi. Shuningdek, SI texnologiyalarining o‘quvchilarga mos ta’lim, talaffuzni yaxshilash, tarjima va o‘qituvchilarga ko‘mak berishdagi afzalliklari muhokama qilinadi.
Foydalanilgan adabiyotlar ro‘yhati
Abduqodirov, A. (2022). Raqamli texnologiyalar va sun’iy intellekt asoslari. Toshkent: “Fan va texnologiya” nashriyoti.
Jo‘rayev, N. (2021). “Sun’iy intellekt texnologiyalarining ta’lim tizimidagi o‘rni”. O‘zbekiston pedagogik axborot markazi jurnali, 2(10), 45–50.
Karimova, M. (2020). Chet tilini o‘qitishda zamonaviy pedagogik texnologiyalar. Toshkent: “Yangi asr avlodi” nashriyoti.
Qodirova, D. (2023). “O‘zbekistonda chet tillarni o‘qitishda sun’iy intellektdan foydalanish imkoniyatlari”. Filologiya va tillarni o‘qitish jurnali, 1(3), 78–83.
Tursunov, B. (2022). Ta’limda innovatsion texnologiyalar: nazariya va amaliyot. Qarshi: Nasaf nashriyoti.
Nurmatova, G. (2021). “Sun’iy intellekt va til o‘rganishdagi zamonaviy yondashuvlar”. Yosh olimlar izlanishlari, 4(7), 112–117.