TIL O‘RGANISHDA ADABIYOTNI QO‘SHISH: ROMAN VA SHE’R O‘QISH TIL KO‘NIKMALARINI QANDAY YAXSHILASHI MUMKIN?
Kalit so‘zlar
til o‘rganish, adabiyot, roman va she'rlar, lug‘at boyligi, grammatika, madaniyat, mentalitet, poetik ifoda, emotsional tushuncha, badiiy asarlar, til ko‘nikmalari, ifoda qobiliyati, kontekstual ma'no, sinonim va antonim, uslubiy boylik, ritmik tushuncha, talaffuz, madaniy qadriyatlar, til o‘zlashtirish, estetik qirralar, lingvistik kompetensiyaAnnotasiya
Mazkur maqola til o‘rganish jarayonida adabiyotning, xususan, roman va she'rlarning ahamiyatini chuqur tahlil qiladi. Adabiy asarlarni o‘qish nafaqat o‘quvchilarning lug‘at boyligini kengaytiradi va grammatik bilimlarini mustahkamlashga yordam beradi, balki ularni o‘rganilayotgan til madaniyati, mentaliteti va tarixiy xususiyatlari bilan tanishtiradi. Roman va she’rlar yordamida til o‘rganuvchilar murakkab grammatik tuzilmalarni, sinonim va antonimlarni, poetik va badiiy ifoda vositalarini o‘zlashtiradi, bu esa ularga so‘zlashuvda boy va ifodali nutq tuzishga yordam beradi. Bundan tashqari, bunday adabiy asarlar o‘quvchilarda tilning ritmik va poetik qirralarini his qilish, so‘zlar va iboralarning kontekstual ma’nosini tushunish, ularning emotsional va madaniy mazmunini anglash imkonini beradi. Maqolada adabiyotning til o‘rganishdagi hissasi aniq ilmiy manbalar asosida bayon etilgan bo‘lib, bunday yondashuvning samaradorligi va foydalari haqida xulosalar keltirilgan. Maqola til o‘rganishda adabiyotni qo‘llash istagida bo‘lgan o‘qituvchilar, talabalar va tadqiqotchilar uchun foydali manba bo‘lishi mumkin.
Foydalanilgan adabiyotlar ro‘yhati
Krashen, S. (1982). Principles and Practice in Second Language Acquisition. Oxford:
Collie, J., & Slater, S. (1987). Literature in the Language Classroom: A Resource Book of Ideas and Activities. Cambridge: Cambridge University Press.
Hall, G. (2005). Literature in Language Education. Basingstoke: Palgrave Macmillan.
Abdullayeva, Z. D. (2024). Periphrase the names of persons in the uzbek language expression in a stylistic means. Western European Journal of Linguistics and Education, 2(9), 55-59.
Carter, R., & Long, M. N. (1991). Teaching Literature. London: Longman.
Lazar, G. (1993). Literature and Language Teaching: A Guide for Teachers and Trainers. Cambridge: Cambridge University Press.