MATBUOT MATNIDA MAKARONIZMLAR
Kalit so‘zlar
makaronizm, leksik ekzotizm, interlingualizm, dilemma, presuppozisiya, kombinatsiya, funksional, ekspressivlik.Annotasiya
Chet tilidan kirib kelgan so‘zlardan foydalanish matnda ekspressivlikni oshirish uchun xizmat qiladi. U har qanday tilda, ham og‘zaki, ham yozma nutqda faol. Ushbu maqolada makaronizmlarning matbuot matnlarida qo‘llanilishi tahlil qilinadi. Qolaversa, so‘nggi paytlarda ingliz va o‘zbek matbuoti materiallarida janr turidan qat’iy nazar shaxsiy lisoniy did va individual uslub tamoyillari asosida makaronizmlar jurnalistlar tomonidan matnni tayyorlashda va o‘z g‘oyasini bayon etishda keng foydalanilmoqda. Makaronizmlar tilshunoslikda o‘ziga xosligi bilan ajralib turadi. U aniq maqsadlarga qaratilgan va muallif
g‘oyalarining eksplisit hamda implisit ifodasini baholashda namoyon bo‘ladi.
Foydalanilgan adabiyotlar ro‘yhati
Hoenselaars, A. J., Buning, M. English literature and the otherlanguages. Amsterdam: ed. Rodopi B.V. 1999. –452 p.
Stewart S. Nonsense. Aspects of Intertextuality in Folklore and Literature. – 166p
Malcolm N. The Origins of English Nonsense. London: Fontana Press, 1997.– 189 p.
Usmonova Sh.A. Mediadiskursda gazeta tili tendensiyalari (o‘zbek va ingliz tillari misolida): fil.fan.bo‘yicha falsafa doktori (PhD) diss.avtorerferati. –Toshkent, 2021. –57 bet.