O‘zbekistonda ko‘zi ojiz o‘quvchilar uchun Brayl alifbosining o‘qishga ta’siri
https://doi.org/10.5281/zenodo.11378634
Ko‘rish qobiliyati zaif o‘quvchilar, Brayl yozuvi, Brayl yozuvida savodxonlikni rivojlantirish, Brayl va eshitishga asoslangan o‘qitish
Annotasiya
Ushbu tadqiqot Oʻzbekistonda koʻrish qobiliyati zaif oʻquvchilarning oʻqish malakalarini oshirishda Brayl alifbosi boʻyicha oʻqitish samaradorligini oʻrganadi. Toshkent maxsus maktabining eksperimental guruhi (4B) Brayl alifbosida o‘qish va tushunishga qaratilgan 3 haftalik dasturda ishtirok etdi. Tadqiqot natijalarini an'anaviy eshitishga asoslangan ko'rsatma olgan nazorat guruhi (4A) bilan taqqoslaydi va Brayl alifbosi savodxonligini rivojlantirishga ta'sirini o'rganadi.
References
Alm, R. (2017). Teaching reading to students with visual impairments.
Bowe, F. (2006). Blindness and literacy in the information age. Routledge.
Ferrell, K. A., & Ferré, N. (2014). Literacy development for students with visual impairments.
Marston, D. B. (2019). Educating blind and visually impaired students.