Moral orientation of foreign language lessons
DOI:
https://doi.org/10.5281/zenodo.11255289Keywords:
spiritual -moral upbringing, moral values, moral experience, moral actionsAbstract
The article discusses the issues of spiritual-moral education of students in English classes. It lists the purpose, tasks and ways of spiritual-moral education in school; the moral qualities of a person formed through the medium of a foreign language are described. The article contains a list of topics and exercises that will help to demonstrate the moral qualities of students in English classes and create the necessary foundations for effective learning.
References
Лихачев Б.Т. Педагогика. Курс лекций: Учебник для студентов – 4-е издание, перераб. и дополн. – М.: Юрайт, 1999. – 523 с.
Степаненков Н.К. Педагогика: Учебник. - 2-е издание с дополн. – Минск: изд-во. Скакун В.М., 2001. - 448 с.
Михалкович Н.В. Духовность человека: педагогика развития: Учеб. – Минск: Тезей, 2006. – 400 с.
Рувинский Л.И. Нравственное воспитание личности. – М.: Издательство МГУ, 1981. – 184 с.
Титова С.А. Духовно-нравственное воспитание. – Минск: Красико-Принт, 2006. – 128 с.
Царик И.А. Нравственно-правовое воспитание подростков. – Минск: НИО, 2000.