Роль мотивации в изучении английского языка

Роль мотивации в изучении английского языка

Авторы

  • Ozoda Turabova

DOI:

https://doi.org/10.5281/zenodo.11378305

Ключевые слова:

Motivation, Language Learning, Intrinsic Motivation, Extrinsic Motivation, Self-Determination Theory, Academic Achievement

Аннотация

Language learning is a complex and multifaceted process that is influenced by various factors, with motivation playing a key role in determining learners' success and proficiency. This article delves into the significance of motivation in language learning, exploring how different types of motivation impact learners' engagement, persistence, and ultimately, their language acquisition. By examining existing literature and empirical studies, this article aims to provide insights into the crucial role of motivation in language learning and offer practical implications for educators and learners.

Биография автора

Ozoda Turabova

Преподаватель Узбекского государственного университета мировых языков

Библиографические ссылки

Halliday, M.A.K. The Linguistic Sciences and Language Teaching. Longman, 1964.

Ellis, R. The Study of Second Language Acquisition, Oxford University Press, 1997.

Gardner, R.C. Language attitude and language learning in E. Bouchard Ryan and H. Giles, Attitudes towards language variation (p. 132-147) Edward Arnold, 1982.

Giles, H. and Coupland, Language: Context and Consequences, O.U.P, 1991.

Загрузки

Опубликован

29-05-2024

Как цитировать

Turabova, O. (2024). Роль мотивации в изучении английского языка. Проблемы инновационного и интегративного развития иностранных языков в многоязычной среде, 1(01), 456–460. https://doi.org/10.5281/zenodo.11378305

Выпуск

Раздел

2-СЕКЦИЯ. ИНТЕГРАТИВНЫЕ ПОДХОДЫ К ОБУЧЕНИЮ ЯЗЫКАМ ПО ФИЛОЛОГИЧЕСКИМ И НЕФИЛОЛОГИЧЕСКИМ НАПРАВЛЕНИЯМ: ПЕРЕДОВЫЕ ПРАКТИКИ

Загрузки

Похожие статьи

<< < 6 7 8 9 10 11 12 > >> 

Вы также можете начать расширеннвй поиск похожих статей для этой статьи.

Loading...