Til madaniy aloqa va muloqot vositasi sifatida

Til madaniy aloqa va muloqot vositasi sifatida

Mualliflar

  • Ajay Sharma
  • Mokhlaroyim Rakhimova O‘zbekiston davlat jahon tillari universiteti

https://doi.org/10.5281/zenodo.11409585

Kalit so‘zlar

ikki tillilik, kognitiv rivojlanish, ijro etuvchi funktsiyalar, desentratsiya, ikki tilli bola

Annotasiya

Maqolada ikki tillilikning shaxsning ijtimoiy-kognitiv rivojlanishiga ta'siri bo'yicha so'nggi xorijiy tadqiqotlarga umumiy nuqtai nazar berilgan. Yaqinda o'tkazilgan eksperimental ilmiy tadqiqotlar nafaqat bolalarning ikki tilli rivojlanishining xavfliligi haqidagi afsonani yo'q qildi, balki bu nafaqat ikki tilni bilishni ham ko'rsatdi. Qiyosiy tahlil asosida tug'ilgandan beri ikki tilli muhitda bo'lgan bolalar va kattalarning afzalliklari ko'rsatilgan. Ushbu afzalliklar, xususan, o'rganish tezligini oshirishga imkon
beradigan metallingvistik qobiliyatlarning mavjudligidadir; ijro funktsiyalarini yaxshiroq rivojlantirishda (ijroiya nazorati, e'tibor, harakatlarni rejalashtirish qobiliyati, diqqatni jamlash, ahamiyatsiz ma'lumotlarni bostirish), bir tilli tengdoshlarga qaraganda nafaqat og'zaki vazifalarni bajarish, balki har qanday faoliyatni boshqarish uchun ham muhimdir. Ikki tillilikning kognitiv desentratsiyaga, boshqa tillarni o'rganish qobiliyatiga va og'zaki va og'zaki bo'lmagan muloqotga (yuz ifodalarini, imo-ishoralarni, intonatsiyani talqin qilish) bog'liq bo'lgan yuqori darajadagi ijtimoiy sezgirlikni shakllantirishga ta'siri va
unga eng adekvat munosabatda ifodalangan. nutq va kommunikativ xatti-harakat sizning atrofingizdagilarga ham ko'rsatiladi.

Mualliflar haqida

Ajay Sharma

Katta menejer, Dyninno Trevolution kompaniyasi, AQSh

Mokhlaroyim Rakhimova, O‘zbekiston davlat jahon tillari universiteti

Ingliz tilining integratsiyalashgan kursi kafedrasi o‘qituvchisi

Foydalanilgan adabiyotlar ro‘yhati

Выготский Л. С. Мышление и речь. М.: Лабиринт, 2001. 368 с.

Ben-Zeev S. The influence of bilingualism on cognitive strategy and cognitive development Child Development. 1977. № 48 (3). Р. 1009–1018.

Bialystok E., Craik F. I. M. Cognitive and Linguistic Processing in the Bilingual Mind Current Directions in Psychological Science. Mar2010. Vol. 19. № 1. Р. 19–23.

Genesee F., Boivin I., Nicoladis E. Talking with Strangers: A Study of Bilingual Children’s Communicative Competence Applied Psycholinguistics. 1996. № 17. Р. 427–442.

Downloads

Nashr qilingan

2024-06-01

Qanday qilib iqtibos keltirish kerak

Sharma, A., & Rakhimova, M. (2024). Til madaniy aloqa va muloqot vositasi sifatida. Ko‘p Tillilik Muhitida Xorijiy Tillarni Rivojlantirishning Innovatsion Va Integrativ Muammolari, 1(01), 582–586. https://doi.org/10.5281/zenodo.11409585

Nashr

Sho'ba

4-SHO'BA. KO‘P TILLILIK TA’LIM SHAROITIDA IKKI TILLILIK VA MADANIYATLARARO KOMPETENSIYANI RIVOJLANTIRISH

Shunga o'xshash maqolalar

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 > >> 

Shuningdek, ushbu maqolaga o'xshash maqolalar uchun kengaytirilgan qidiruvni boshlashingiz mumkin.

Loading...