ВИДЕОМАТЕРИАЛЫ КАК ЭФФЕКТИВНОЕ СРЕДСТВО ОБУЧЕНИЯ ИНОСТРАННОМУ ЯЗЫКУ
Kalit so‘zlar
видеоматериалы, урок иностранного языка, обучение, навыкиAnnotasiya
Использование видеоматериалов на уроках иностранного языка становится все более популярным и обладает рядом преимуществ для обучения студентов иностранному. В данной статье мы рассмотрим особенности работы с видеоматериалами на занятиях, а также этапы работы с данными материалами.
Foydalanilgan adabiyotlar ro‘yhati
Alharthi, T. (2020). Can adults learn vocabulary through watching subtitled movies? An experimental corpus-based approach. International Journal of English Language and Literature Studies, 9(3), 219–230. https://doi.org/10.18488/journal.23.2020.93.219.230
Damanik, I., & Katemba, C. (2021). Netfix as a digital EFL learning aid for vocabulary improvement: College students’ perspective. English, Teaching, Learning, and Research Journal, 7(2), 442–455. https://doi.org/10.24252/Eternal.V72. 2021.A14
Kabooha, R. (2016). Using movies in EFL classrooms: A study conducted at the English Language Institute (ELI) King Abdul-Aziz University. English Language Teaching, 9(3), 248–257. https://doi.org/10.5539/elt.v9n3p248
Li, X., & Wang, P. (2015). A research on using English movies to improve Chinese college students’ oral English. Theory and Practice in Language Studies, 5(5), 1096–1100. https://doi.org/10.17507/tpls.0505.26 Liaghat, F., & Afghary, A. (2015).
Nguyen, V., & Stracke, E. (2020). Learning experiences in and outside class by successful Vietnamese tertiary students studying English as a foreign language. Innovation in Language Learning and Teaching. https://doi.org/10.1080/17501229.2020.1801692
Robert, C., & Marpaung, M. (2022). How watching movies from Netfix help students’ improving language skills. International Journal of Education, Information Technology and Others, 5(2), 330–336.