Madaniy sinflarni qamrab olish: EFL ta'limida madaniyatning ahamiyatini ochib berish
https://doi.org/10.5281/zenodo.11420487
Kalit so‘zlar
Madaniyatlararo muloqot kompetensiyasi, sotsiolingvistik kompetensiyasi, madaniyatlararo muloqotni shakllantirishga asoslangan darslarAnnotasiya
Tilni o'zlashtirish murakkab jarayon bo'lib, unga turli omillar, jumladan, madaniy elementlar ham ta'sir qiladi. Madaniyatlararo muloqot tajribasiga ega bo’lish ikkinchi tilni o'rganish va qo’llay olishda muhim rol o'ynaydi. Ushbu maqola madaniyatlararo muloqot kompetensiyasini shakllantirish darslarining ikkinchi tilni o'rganishga ta'sirini tilshunoslik nuqtai nazaridan ko'rib chiqadi. U madaniy omillar tilni o'zlashtirishga qanday ta'sir qilishini, jumladan, sotsiolingvistik kompetentsiya, pragmatika va madaniyatlararo muloqot kompetensiyasining shakllanganligining qanday afzalliklari borligini ko’rib chiqadi.. Maqolada madaniy ta'sirlarning til pedagogikasiga ta'siri ham muhokama qilinadi va madaniy jihatdan xilma-xil kontekstlarda ikkinchi tilni o'rganishni yaxshilash bo'yicha tavsiyalar berilgan. Barcha ma’lumotlar O‘zbekiston davlat jahon tillari universitetida “Horijiy tillarni o’rganishda madaniyatlararo muloqotni shakllantirish” darslari asosida to‘plangan.
Foydalanilgan adabiyotlar ro‘yhati
Abdollahi-Guilani, M., Yasin, M. S. M., Tan, K. H., & Aghaei, K. (2012, April 23). Culture-Integrated Teaching for the Enhancement of EFL Learner Tolerance. Asian Social Science. https://doi.org/10.5539/ass.v8n6p115
Gulomova, R. (2020). Sociolinguistic competence of L2 students. TJE-Tematics journal of Education ISSN, 2249-9822.
Gulomova, R. (2022). EFL LEARNERS AND SOCIOLINGUISTIC FACTORS. Thematics Journal of Social Sciences, 8(2).
Khusainova & Kudryavtseva. (2015, January 1). Model of Forming Socio-Cultural Identity of University Students VIA Learning a Foreign Language. https://repository.kpfu.ru/?p_id=103903
Карташова В.Н. , Исаев Е.А. Работа с аутентичными текстами социокультурной направленности научно-методический журнал «Иностранные языки в школе» » №9 -2011 - стр.32-37